Kutu Gündem
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Kutu Gündem

Kutu Gündem - Siyasi ve Politik Meseleler
 
AnasayfaLatest imagesAramaKayıt OlGiriş yap

 

 HAYDARPAŞA’YI YAKANLAR BU TARİHİ BİLİYOR MU

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Admin
Admin
Admin


Mesaj Sayısı : 217
Kayıt tarihi : 20/11/10

HAYDARPAŞA’YI YAKANLAR BU TARİHİ BİLİYOR MU Empty
MesajKonu: HAYDARPAŞA’YI YAKANLAR BU TARİHİ BİLİYOR MU   HAYDARPAŞA’YI YAKANLAR BU TARİHİ BİLİYOR MU EmptyPaz Kas. 28, 2010 6:58 pm

Haydarpaşa Garı’nın çatısının tamamı, dördüncü katın da büyük bölümü yandı. Tarihi binanın yenileşme çalışması sırasında “ihmal”den söz ediliyor. Yangının çıkış nedeni olarak, izolasyon malzemelerinin elektrik sistemindeki bir arıza gösteriliyor.
Büyükşehir Belediyesi’ne haber verildiği, helikopterle müdahale talebinde bulunulduğu, Büyükşehir Belediyesi’nin ise “helikopterimiz” yok, diyerek talebi reddettiği bildirildi.
Haydarpaşa Garı: Gar, 1908’de İstanbul/Bağdat Demiryolu hattının başlangıç istasyonu olarak inşa edildi. Daha sonra bu güzergaha İstanbul-Şam-Medine hattı (Hicaz Demiryolu) da eklenerek, her iki seferin de başlangıç garı olarak hizmete girdi.
Garın yapımına 30 Mayıs1906 tarihinde, II.Abdülhamit zamanında atıldı. Adını da III.Selim’in paşalarından Haydar Paşa’dan aldı.
102 yıllık tarihi gar binasının yapımına Anadolu Bağdat adlı bir firma sorumluluğunda, Otto Ritter ve Helmuth Cuno adlı iki Alman mimarın projesiyle başlanmış, projede Alman ustalar ve İtalyan taş ustaları birlikte çalışmıştır.
6 Eylül 1917 tarihinde bir sabotaj sonucu çıkan yangında binanın büyük bölümü hasar görmüştür. Yeniden onarılan bina bugünkü şeklini almıştır. 1979 yılında da Independente adlı tankerin bir gemiyle çarpışması sonucu doğan sıcaklıktan O Linneman adlı ustanın yaptğı kurşun vitraylar hasar görmüştür.
Bina, 2525 metrekarelik bir alana oturtulmuştur. Mimari tarzı, “neo-klasik Alman mimarisi” olan tarihi binanın her biri 21 metre uzunluğunda 1100 adet suya karşı izole edilmiş ahşap kazık üzerine inşa edilmiştir. Bu kazıklar buharlı yahmerdan ile çakılmıştır. Taşıyıcı sistemi karkastır.
İnşaatta 2 bin 500 metreküp lefke taşı 13 bin metreküp beton, bin 140 ton demir, 520 metreküp kereste, 19 bin metre sert ağaç ve 6 bin 200 metrekare arduvaz çatı kaplaması kullanılmıştır.
Haydarpaşa Gar binası “tarihi eserlerin korunma ve kurtarılması” çalışmaları çerçevesinde 1976 yılında geniş çapta onarıma alınmış ve 1983 yılına dört dış cephe ve iki kulenin restorasyonları tamamlanmıştır.
Çatı restorasyonu devam ederken bugünkü yangın meydana gelmiştir.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://kutugundem.yetkinforum.com
 
HAYDARPAŞA’YI YAKANLAR BU TARİHİ BİLİYOR MU
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» SABAH GAZETESİ HAYDARPAŞA’NIN FERMANINI BİR YIL ÖNCE YAZDI
» Cumhuriyet Tarihi Yalanları - Sinan Meydan
» Haydarpaşa Yangını
» Haydarpaşa ilk değil
» "Haydarpaşa yok edilmek istendi"

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Kutu Gündem :: Gündem :: Haberler-
Buraya geçin: